VM-Alliansen på lufta

Med over 50 bedrifter til stede ble idéen om VM-Alliansen presentert på et frokostmøte 18. oktober. Responsen var umiddelbar positiv, og som en av bedriftslederne sa; – Hvor signerer jeg?

Skal VM-Alliansen bli en suksess er det avhengig av at næringslivet vil ta del i dette. Og etter lanseringen gikk det ikke lang tid før de første 25 bedriftene har gitt klart svar på at de ville være med.

På frokost-møtet, som ble arrangert på Thon Hotel Prinsen, ble det presentert hva som ligger i VM-Alliansen og hvilke muligheter som dette åpner for næringslivet. Når vi når målet om 300 medlemsbedrifter, vil dette bli et kraftsenter av dimensjoner. Ikke minst vil det bli en fantastisk arena for relasjonsbygging

Ståle Gjersvold fra ANEO, Stein Bugge i SpareBank1 SMN og NHO,s regiondirektør Tord Lien snakket om betydningen av lokal patriotisme samt hvordan store begivenheter kan utnyttes til merkevarebygging. Samtidig ble det pekt de store ringvirkningene som følger i kjølvannet av blant annet store idrettsmesterskap.